Na pohlaví nezáleží?!

13. srpna 2009 v 18:28 | Enemy & Cad |  Téma
Ahoj, sluníčka. Vím, že jsem tohle sliboval už delší dobu. Slib teda plním. Psal jsem hodně článků, třeba co se homosexuality týče. O bisexualitě psala Venom. Není to tak dávno, co jsem našel ještě něco. Pansexualitu. Nevím, co si mám o daném tématu myslet, takže pokud máte nějaký nápad, klidně se ozvěte.




Myslím, že pojmy není třeba vysvětlovat. Sexuální orientace (sexus = pohlaví, orientace = směr) je jedincem nezapříčiněný, nepatologický, nenaučený a přirozený stav. Ať je jakákoliv. Mýty o její naučitelnosti, úspěšnosti léčení nebo že ji lze potlačit a žít spokojený život ale pořád jsou.

Někdo vidí menšinovou sexuální orientaci jako hrozbu, nebo deviaci. Narozdíl od deviace je orientace citová i sexuální náklonnost k osobám určitého pohlaví. Deviantův objekt zájmu se nemůže bránit, dát souhlas, je pouze zneužit a deviant k němu nemá žádnou vazbu, netrápí ho svědomí, nic. Člověk jakékoliv sexuální orientace má ke svému partnerovi určitý vztah, citový. Menšinová orientace se tedy nedá nazvat úchylkou a je naprosto neškodná.

Není pravda, že čeho je méně, nutně musí být špatné. Méně je kupříkladu leváků. Jsou leváci úchylní?! Zkuste to někomu takovému říct do očí a uvidíte, jak s vámi vyběhne. Pokud je nějaký stav, který nás neohrožuje, není důvod se tomu bránit. Nejhorší projev strachu je potom potlačování sám sebe, pak to napáchá na psychice ještě víc škody. Je to kvůli strachu, který máme z reakce okolí.

Sexuální orientace není otázkou výběru. Pokud namítnete, že ano a v některých částech světa (kupříkladu na Středním Východě) homosexualita není, pletete se. Záleží na vlivu prostředí, ale to, čím člověk je, to se nezmění. Je to zakódováno v něm a nic se s tím nedá dělat. Kdyby lidé radši řešili něco důležitýho místo toho, kdo se do jakého pohlaví zamilovává, byl by svět zase o něco lepší místo k žití.

Psal jsem, že sexuální orientace není otázkou výběru, ale teprve nedávno jsme s kolegyní narazili na jednu věc. Registrovali jsme se (spíš ona) na VampireFreaks a v kolonce "sexuální orientace" byla jakási "pansexualita". Musím se přiznat, že tohle jsem slyšel snad poprvé v životě a od té doby mi to vrtá hlavou.

Trochu jsem prolejzal encyklopedie a našel jsem tohle :

Pansexualita (někdy taky zvaná omnisexualita) je sexuální orientace charakterizovaná silnou přitažlivostí, romantickou láskou a/nebo sexuální touhou k lidem bez ohledu na rodovou identitu či biologické pohlaví. To zahrnuje možnou přitažlivost k osobám, které se vymykají rozdílností rodů muž/žena odvozené od bisexuální přitažlivosti. Pansexualita je někdy také popisována jako schopnost romanticky milovat osobu bez ohledu na pohlaví. Někteří pansexuálové také tvrdí, že pohlaví je pro ně nedůležité. Slovo pansexuál je odvozeno o řeckého pan- což znamená "všechno".

Z toho jsem pochopil, že se vlastně jedná o bisexualitu. Řekněte mi, vidíte tam někde rozdíl?!

Bisexualita je, když vás přitahují obě pohlaví. Taky se říká, že bisexuálové si od každého vybírají to nejlepší a nejsou při výběru partnerů omezeni podle pohlaví. Do obou pohlaví se můžou zamilovat, obě je přitahují i sexuálně. Je to něco jiného než rozežranost, kdy prostě nevíte, na koho dřív skočit a je vám jedno, co to je.

Článek jsem si musel přečíst několikrát, abych přišel na to, co tím autor chtěl říci. Mezi rodem a pohlavím je prý rozdíl. A to tento - rod je sociálně pojatý stav toho být ženou či mužem, a pohlaví určuje biologickou odlišnost muže a ženy. A teď se vás na něco zeptám - chápete, co tím básník chce říci?

Jsem docela chápavý člověk, dalo mi práci, než jsem se dopracoval ke všem materiálům, abych dostatečně porozuměl. Někteří pansexuálové jsou orientováni na určitý typ osob, bez rozdílu jejich pohlaví. Přitahováni jsou prý zejména (překvapivě) jinými pansexuály, transsexuály, nebo třeba osobami, kde na první pohled nepoznáte, jakého jsou pohlaví. (řekl jsem to dost neohrabaně... Ale dostal jsem to ze sebe)

Zarazilo mě ale, že i když je pansexualita určena jako sexuální orientace, může zahrnovat osoby jakékoliv jiné sexuální orientace. Zejména bisexuály. Mnoho lidí označující se za pansexuály ale nemusí mít nutně sex se všemi pohlavími a rody. Pro většinu z nich je sex až na druhém místě, ale za to prý pro ně platí jistá sexuální volnost a přístupnost všem sexuálním aktivitám.

Co jsem z toho pochopil, jedná se především o citovou záležitost. Znamená to, že máte rádi lidi bez rozdílu pohlaví, přitahovat vás můžou prakticky všichni. Především tedy v té citové rovině. Pro mě to pořád zůstává jistým druhem bisexuality, ne-li bisexualitou samotnou.

Někdo z mého okolí si to ale vysvětlil trochu jinak - prý podle toho, jaké se komu líbí typy lidí se to ještě nedá rozdělit na další a další sexuální orientace. V tomhle souhlasím.

Je to trochu zmatek - jedná se tedy o osoby, u kterých nelze rozlišit jejich pohlaví, identitu, rod?! Bavil jsem se o tom se svým kamarádem a říkal, že s tímhle se snad taky ještě nesetkal. Neodsuzuju to, jen nevím, o co jde, ale s každým dalším písmenkem to začínám chápat čím dál víc.

Zarazila mě i další věc - prý jsem taky pansexuál. Jaksi jsem nepochopil, z čeho tak můj bratr soudil, ale objasnil mi to. Prý se jedná o to, že si vybírám vždycky přibližně stejné typy lidí. Vždycky temnější existence, vždycky mírně menšího (nebo hodně menšího) vzrůstu, zhruba se stejným chováním a pohledem na svět a jsem k nim velice citově založený. Taky si prý vybírám hermafrodity, kde není poznat, co to je zač. Fajn. Bráško, dneska jdeš spát bez večeře! V určitých věcech má pravdu. Nikdy jsem nerozlišoval, jakého je člověk pohlaví, ale jaká je osobnost. Nevím.

Já vlastně nevím, kde je pravda a neodvažuji se jí soudit. Cítím se jako bisexuál, ale myslím, že na tomhle možná i něco bude. Náš drahý psycholog (oh, díky vřele, Luki) říkal také něco ve smyslu, že pansexuál nevidí očima, ale srdcem, rozdíly mezi pohlavími se stírají. Ostatní věci jako sexuální touha přijdou prý, až když pansexuál potká svůj ideál a u toho prostě zůstane. Sexuální orientace se zase víc rozvine.

Abych to shrnul - pansexualita je vlastně neurčitá sexuální orientace. Jedná se o určitý typ, osobnost člověka. Až tedy potkáte to, co skutečně hledáte, nebude na to mít vliv pohlaví dané osoby jako u jiných orientací, ale spíš jeho osobnost.

Doufám, že je to napsáno dost srozumitelně a jasně. I když u mě člověk nikdy neví. Pokud projevíte jiný názor nebo máte nějaké domněnky, jen do toho.Přístupný jsem všemu.
 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Anketa

Jste...

Heterosexuální 30% (12)
Bisexuální 22.5% (9)
Homosexuální 7.5% (3)
Pansexuální 40% (16)

Komentáře

1 Cathy Cathy | Web | 13. srpna 2009 v 18:55 | Reagovat

Já sem si význam téhle orientace našla když o tom mluvila Venom. Nevím jestli dost, ale myslím, že to i docela chápu, jenom k tomu nic nenapíšu, protože moje schopnost si něco objasnit, je dost hrozná.
Myslím, že tak jak si to napsal se to pochopit dá a vlastně to vyjadřuje to co si taky myslím, i když v mém neohrabaném jazyce xD

2 Venom Venom | Web | 13. srpna 2009 v 19:05 | Reagovat

Aha... děkuju za vysvětlení... jsem asi taky pansexuál, protože mým snem je sjet celou skupinu - Versailles. A to si taky u některejch nejsem jistá jestli to jsou kluci nebo holky :-D dobře, uznávám, že teď to přeháním. Neboj. Ale občas se přistihnu jak googluju fotky temných existencí, slintám a najednou si uvědomím, že čert aby se v tom vyznal jestli je to kluk nebo holka. Takové smíšené zdánlivě bezpohlavní bytosti mají něco do sebe :-) a všechny jsou krásné. Takže opravdu nevím co jsem vlastně zač :-)

3 Ochechulka Ochechulka | 13. srpna 2009 v 19:34 | Reagovat

Hehe, já myslím, že tvůj bratr má pravdu a souvisí to i s tím, že kolem tebe chlapi tzv. "teplají". Kolem tebe jsou jenom typy, kterým, že vypadáš tak trochu (snad se nebudeš zlobit, pokud ano, tak se předem omlouvám)jako holka, nevadí, či naopak se jim to líbí. Takoví ti opravdu mužní hétero chlapi (mozkem i tělem) by se po tobě ani neotočili a nekamárádili by s tebou.

Nebo jsou homosexuální(bisexuální)muži, kteří vypadají jako drsní hoši, ale které přitahuje jenom ženský zevnějšek. Je jim tedy jedno, zda to je ve skutečnosti kluk nebo holka, ale musí to vypadat a chovat se spíš jako holka.
Navíc pozorováním jsem dospěla k tomu, že i homosexuální páry jsou dost často tvořeny "mužem a ženou", tedy jedna žena z páru vypadá jako žena, druhá jako chlap. U mužů to samé, jeden je mužný, není na něm homosexualita vidět, ten druhý je zženštilý.

Tak snad jsem to pochopila správně. Hned jak jsem na tvém nebo blogu Venom uviděla slovo pansexualita, šla jsem to hledat, takže jsem donedávna  netušila, co to je.

4 Euphoric-Endeavor Euphoric-Endeavor | Web | 14. srpna 2009 v 17:29 | Reagovat

uff.. tak tohle byl dokonalej článek.. rozumím tomu dobře, už sme se o tomhle bavili :-) jsem asi heterosexuál s pansexuálním chováním.. (vím, že to vyznělo jako totální ptákovina) prostě mě přitahují kluci ale já se nebráním ničemu.. nejsem takovej ten "zatvrzelej heterák" hodně jsem přemýšlela a vím, že kdybych se zamilovala do nějaké osoby a nevěděla, jakého je pohlaví, milovala bych tu osobu i tehdy, kdybych zjistila, že je holka.. tímhle jsem si jistá.. když se zamiluju, tak do duše.. a tím to pro mě hasne :-)
*****
třeba když jsem viděla totálně první fotku B.K., kde vážně vypadá jak děvče, šíleně se ve mě všechno rozbouřilo.. a začala jsem o své orientaci přemýšlet.. pak jsem k "ní" začala něco pociťovat.. myslela jsem, že jsem homosexuální a pak.. jsem zjistila, že je kluk.. tak jsem vůbec nevěděla, čí jsem.. v anketě jsem klikla na možnost hetero, ale když jsi vzpomenu na tuhle záležitost, začínám o sobě mírně pochybovat.. :-) třeba jsem vážně pansexuál a ještě se to ve mě pořádně neprobudilo.. :-)

5 Tashiah S'uttiafarat Tashiah S'uttiafarat | Web | 25. listopadu 2009 v 17:00 | Reagovat

Skvělej článek... Za sebe musím říct, že jsem to, aspoň podle svého skromného názoru, pochopila :)

6 miniature brides dresses miniature brides dresses | E-mail | Web | 11. ledna 2013 v 16:28 | Reagovat

I have plenty of talent and vision; I just don't give a damn.
http://www.isdress.org

7 Natala Natala | 11. června 2014 v 22:59 | Reagovat

A já až teď pochopila ,že nežiji s bisexualem,ale s pansexualem ...tak,že přijedu domů a bude čistka ...debila ze mě nikdo dělat nebude

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama